Rony Alfandary

Jun 12, 20212 min

I Will Return - Book Launch 2021 (Hebrew)

Updated: Oct 24, 2021

ביום חמישי 24.6.2021 בשעה 20.00 התקיים אירוע השקה לנובלה החדשה של רוני אלפנדרי בהוצאת כרמל, "מחר ירד גשם". בין הדוברים: סימונה באט, עורכת הספר ושרון סילבר מרת, זוכת פרס "הארץ" לסיפור קצר תשפ"א.

ההשקה התקיימה בקפה "המרפסת", ברחוב המייסדים 27 בכרכור.

את סרטון הערב ניתן לראות כאן

"אני רואה את זה ככה: אם אתה לא נלחם בזוועה, אתה נהפך לחלק ממנה"

בעולם מעיק ואכזרי, פועל גיבור הנובלה בחיפוש אמיץ אחר תקווה וגאולה. שוב ושוב, הוא מוצא עצמו למול קור וניכור, מחפש נואשות תקווה וחיבור עם נפשו ועם משפחתו. מעשה של רוע מוחלט, בנלי, חסר טעם מוביל אותו לצאת למסע חיפוש אחר אהבה. התקווה שיוכל להסביר את מעשיו לבנו, אותו נטש בגיל צעיר, מכפרת במשהו על חווית הריקנות בעולם מפורק, שבו האהבה מתקשה למצוא מקום ולשרוד.

יצירת הפרוזה החדשה של רוני אלפנדרי פורשׂת מבט חודר וקשה לתוך עולם של יחסים שבריריים, של מניעים נואשים ושל פעולות חסרות הסבר. החיפוש התמידי אחר הבית הבטוח והמגונן שבו ניתן למצוא מפלט, מוליך את הגיבור הטרגי וחסר השם של הנובלה המותחת ומורטת העצבים של אלפנדרי, לחזור לאי המרוחק שבו הוא עומד פנים אל פנים למול רוחות העבר. הבית שאותו חיפש מתגלה ככלא, שממנו ניתן להיחלץ רק על-ידי מעשה בריחה יוצא דופן.

ביקורות

ספרו של רוני אלפנדרי ״מחר ירד גשם״ משכיל לקשור ממרחק השנים בין אהבות שונות מעצם טבען: אהבת גבר לאישה הנהפכת לאובססיה, אהבת אישה לגבר המובילה לאובדן, ואהבה בין בן לבין אב המצריכה בירור. באהבות שסיפורן מתועד ביצירה מבליחות גם יותר מפעם זיקתו המורכבת של אדם למקום מוצאו ומשמעותו של הנתק מן המולדת ומאנשים יקרים. בין מובן הבגידה לבין תהייה על טבעו של מעשה פלילי הדורש הבהרה נרקמים ברומן קשרים מסעירים, והטקסט המרתק נקרא בנשימה עצורה, כמו היינו מתוודעים לרז נסתר שטומנים בחובם ההתוודעות למערת עטלפים ועיתויו של הגשם. הספר היפה מצליח להעמיד מול פני קוראיו ראי, המשקף את מחשבותיהם על האהבות שחוו ועל האהבות שלא.

רמי סערי

מצאתי בנובלה של אלפנדרי קסם רב. הגישוש הזה אחרי העבר, אחרי אינטימיות, הניסיון להסיט מסכים... המון עדינות יש בה, המון התבוננות דקה ותובנה שהיא תמיד אנושית.

ליה נירגד

לספרו החדש של רוני אלפנדרי מחר ירד גשם יש להקשיב. עולה ממנו תחושת הדחיפות של אדם המבקש לספר את אשר על לבו, בדרכו האחרונה. בדרך אל הגרדום הפנימי הזה, הזמן מדמם. זוהי נובלה על רוע, אהבה ובגידה, אבל יותר מכל - על מה שנותר בלתי מפוענח, מעבר למלים.

יקיר אלקריב

    122
    0